יום חמישי, 22 ביוני 2017

הדרכה מצולמת - ממו מגנטי

מודה לכל מי שחיבבה, פרגנה, התעניינה והכינה בעצמה!
אכן, מעמדי הממו המגנטיים הם מתנה מהנה, מהירה ומושלמת לאירועי סוף השנה השונים - בין אם כשי צנוע לכשעצמו, ובין אם כתוספת או כחלק ממארז מתנה מושקע.
בימים אלה שקועה בהכנה של מארזים לא מעטים שכאלה, וחשבתי לעצמי שיהיה נחמד לשתף את כולכן בהדרכה מצולמת וקלילה, שבאמת (אבל באמת!!) כל אחת יכולה.
מוכנות...?
אז נתחיל דווקא מהתוצר הסופי, ככה בשביל המוטיבציה -


מזה זמן רב יש בי רצון לשתף אתכן במעט טיפים ותובנות בנושא יצירה של כמויות גדולות - איך עובדים מצד אחד ביעילות ובזריזות, אך מצד שני משמרים את חוויית היצירה הייחודית בעבודת יד (ולא ב"פס ייצור")??
ההדרכה הנוכחית נראתה לי מקום מתאים לשלב בו את התובנות הללו, בתקווה שיצליח אולי להקל עליכן במלאכה העמוסה של מתנות סוף השנה.

התחילו מחיתוך הצ'יפבורד בכל מקרה, כך שיהיה מוכן לעבודה. בנוסף הכינו מראש ובאופן נוח ונגיש את יתר חומרי הגלם - ממו, אטבים, סכין ומספריים, פאנץ', דבקים, חותמות, דיו, מגנטים וקישוטים.
במקום לעבוד על הכמות הגדולה במלואה - חלקו לתתי קבוצות קטנות יותר, שיאפשרו מגוון (תרתי משמע - גם של צבעים ודוגמאות וגם של תהליך העבודה בשבילכן היוצרות).
אצלי למשל מדובר בשישייה שהיא חלק מהזמנה של 45 מעמדים שכאלה. חילקתי אותה ל-15 שלישיות, ובתוך כל שלישייה יצרתי מיני פס ייצור (שמוצג די בבירור בסדר ההדרכה), כלומר - סדר פעולות קבוע שחוזר על עצמו 3 פעמים בכל סט.
לצורך המחשה, לפנצ'ץ' ולהחתים 3 תגיות זה כיף חיים, אבל 45 כאלו...? רוטיני, טכני, משעמם, מה שתרצו (בעיניי כמובן!! בטוחה שיש כאלו שמרגישות אחרת).

עד כאן ההקדמה הכלל-לא-קצרה-אך-מקווה-ששימושית-ומלמדת-עבורכן.
כעת - להדרכה המלאה:

1. נזדקק לדפים קטנים (6*6 אינטש). במידה והדף דו צדדי, נזדקק לדף אחד בלבד עבור כל מעמד. היות ואני עובדת בסטים של שלושה (או שישה), מכינה לי מראש את הדפים בהתאם, ובסיום ההכנות עושה mix and match.
הדפים בהם השתמשתי כאן הם מהסטאק היפהפה והאיכותי love story.


2. נחתוך לנו צ'יפבורד באמצעות סכין וסרגל (או בטרימר מתאים למי שיש).
מידות - 6 אינטש גובה, 4 רוחב (10*15 ס"מ - כגודל כרטיס ברכה סטנדרטי במצב סגור)


3. נדביק על גבי הצ'יפבורד דבק דו צדדי. אפשר להשתמש בדבק פשוט יחסית, בחוזק בינוני, כיוון שמדובר במוצר סטטי באופן יחסי (בניגוד למחברות למשל, שנמצאות בשימוש ושחיקה מתמידים, ולכן מוטב להשתמש בהן  אך ורק בדבקים חזקים ועמידים ככל הניתן).
שימו לב כי ההדבקה היא לא רק במסגרת אלא גם בצד הפנימי - שאם לא כן, הנייר עלול להתרומם מהצ'יפבורד ולקבל "בטן" לאחר הדבקת הממו והתגית, מפאת משקלם.
כמובן שניתן לביצוע גם עם דבק נוזלי, אך החיסרון הוא זמן הייבוש ההכרחי הנדרש. בכמויות גדולות, אני מעדיפה באופן אישי לעבוד בזריזות ולכן מעדיפה דו"צ.


4. נעבור טוב טוב ונחזק את ההדבקה טרם הסרת הנייר מהדבק באמצעות עצם קיפול.


5. נסיר את הנייר מהדבק, ונדביק את בסיס הצ'יפבורד לצדו האחורי של הנייר המעוצב. אני אוהבת לבצע את ההדבקה בצמוד לאחת הפינות ולגבולות החיצוניים של הדף המעוצב (מה שמצמצם את החיתוך ומאפשר חיסכון בחומר - תראו בהמשך שרצועת הנייר שתישאר תשמש אותנו לעיצוב התגית והאטב).


6. נחתוך את הנייר מסביב לצ'יפבורד בסכין (שארית קטנטנה מלמעלה ורצועה מהצד) -




וזו התוצאה אליה נגיע בתום שלב זה -
          

7. כעת, נעבור לעיצוב התגיות: נשתמש ברצועות שנותרו לנו לאחר חיתוך הבסיס, ונפנצ'ץ' להנאתנו תגיות באמצעות הפאנץ' הזה.






וזו התוצאה (לא לזרוק את השאריות לאחר הפינצ'וץ'! נזדקק להן לעיצוב האטב...) -


8. נחתים את התגיות. אני השתמשתי בחותמת מילונית תודה. הערה ספציפית לגבי הסטאק הזה ודומים מהממים של טרימקראפט - בדפים שמגיעים עם גליטר, תבליטים וכד' - להחתים, אם בכלל, רק עם דיו סטאזון עמיד (דיו פיגמנטי רגיל פשוט יימרח ולא ייספג כמו שצריך בנייר). עדיף לטעמי להשתמש בהם לרקע, ואת ההחתמות לעשות על גבי דפים שטוחים - יש כל כך הרבה דפים ודוגמאות בכל סטאק שכזה שממש לא צריך להיות מסובך למצוא חלופות :)

9. נחתים את ניירות הממו שלנו. סלחניים במיוחד בכל הנוגע להחתמה (אם לא יוצא טוב אפשר פשוט לתלוש דף אחד ולהחתים בבא אחריו...). אני קונה אותם במארזים של 3 בחנות מקומית לציוד משרדי, בעלות של כ-3 ש"ח. החותמת בה השתמשתי בשלב זה היא מתוך המארז המהמם הזה בעיצובה של יעל אלקיים, שלמרבה השמחה חזר למלאי!



וזו התוצאה בתום שני שלבים אלה -


10. כעת נכין את האטבים -
נשתמש באטבי עץ בינוניים כבסיס. נדביק באחד הצדדים שלהם דבק דו"צ חזק ועמיד במיוחד, ברוחב המתאים בדיוק לרוחב האטב.





נקלף את הנייר מהדבק ונדביק את האטב בצדו האחורי של הנייר המעוצב שנשאר לנו לאחר שפינצ'צ'נו את התגית. לאחר ההדבקה, נגזור מסביב עם מספריים.






הערה חשובה לגבי הדבקת האטבים - שימו לב שבצד אחד של האטב ישנה בליטה של מנגנון הקפיץ המתכתי. ממליצה להדביק את האטב כך שהמנגנון יבלוט מצדו החיצוני של הנייר המעוצב, ולא כלפי פנים, כך שהגזירה מסביב תהיה ישרה וחלקה (להלן תמונה להמחשה כי לא מרגישה שההסבר לגמרי ברור...)


11. mix and match - התאמת תגיות ואטבים לבסיסים השונים (עדיין ללא הדבקה - רק הבחירה וההתאמה)


12. הדבקת האלמנטים לבסיס. אני השתמשתי בדבק טאקי נוזלי - בעיקר מטעמי נוחות ומהירות העבודה, אך בהחלט ניתן להשתמש גם בדבק דו"צ חזק לצורך העניין.

וככה זה נראה בתום ההדבקה -


13. קישוטים - חוט אופים.
בחרתי בצבעים טבעי וירוק זית שמתחברים לדפים בהם השתמשתי. אוהבת לקפל לשניים את החוט ולקשור אותו לסרט כחוט כפול - מרגיש מושקע ומיוחד יותר בעיניי, ואף כי לא הכי חסכוני בחומר - לגמרי שווה את זה בעיניי.
את הקצוות של הקשר גוזרת ידנית, ומקפידה תמיד על אורך לא אחיד של הזנבות (כדי שלא ירגיש מלאכותי וסימטרי מדי)




בתום הקשירה, מדביקה עם דבק טאקי לתגית (כן, מדביקה באופן ישיר! על התגית! בלי חור! ובלי ניט! ובלי השחלה אמיתית! רחמנא ליצלן...)


14. קישוטים - נקודות חן.
בחרתי בסטים בגווני כתום וחום, וכהרגלי בקודש - 3 נקודות (אחת מכל גודל) בכל תגית, בקומפוזיציה קבועה.


15. שלב אחרון!! הדבקת המגנטים לצד האחורי של הבסיס. בדרך כלל אני משתמשת בפסי מגנט שטוחים, שאריות חזקות יחסית מבית הדפוס המקומי. ספציפית עבור הפרויקט הנוכחי אזלו לי המגנטים האלה, אז השתמשתי בכפתורי מגנט עבים וחזקים. מעט ניסוי וטעייה הובילו למסקנה כי 2 מגנטים מספקים בדיוק את החוזק והעמידות הרצויים. הדבקתי אותם באמצעות הדו"צ החזק בו השתמשתי לעיצוב האטבים.


זהו, המעמד החתיכון שלנו מוכן :) :) :)
כל מה שנותר לעשות הוא לבדוק על גבי משטח מגנטי או מקרר, לוודא שהכל במקום ומחזיק היטב -


תמונה קבוצתית חביבה לסיום -


מקווה שתמצאו את ההדרכה מהנה ושימושית - היא רק נראית ארוכה כי באופן טיפוסי חפרתי ופירטתי כל דבר בפרוטרוט (בואך הגזמה מטורפת...). ברגע שמאמצים שיטת עבודה קבועה ונוחה זה טס! וכיף ממש!

יאללה, זזתי להכין עוד כמה עשרות שכאלה (וליהנות מכל רגע כמובן!)
ממש אשמח לראות את הביצועים והיישומים שלכן להדרכה, ובטוחה שכל אחת תיקח אותה למקום הייחודי לה :)
שלכן,
אלה

22 תגובות:

  1. בא לי מגנט! הדרכה מפורטת, מובנת ומדוייקת! עשית לי חשק לייצר כמה כאלו.
    *משהו בתמונה הקבוצתית פחות נעים לעין.. תיקון צבע קיצוני קצת.הם נראים כעומדים באויר. ❤

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אהובה, על הפרגון ועל ההארה :)

      מחק
  2. ואווו הם יצאו מהממים ותודה על ההדרכה המפורטת היא מצויינת!!!!!!!!!

    השבמחק
  3. אלה, תודה רבה, הסבר מפורט ונהדר עם המון טיפים נהדרים. המון תודה.❤

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. אלה זה מקסים. כל כך רציתי להכין כזה בדיוק (אחרי שראיתי את הפוסטים הקודמים שלך) וזה בא בדיוק בזמן. כל כך ברור ומפורט וכרגיל מלא השראה. תודה!

    השבמחק
  6. הדרכה ברורה ותוצר מקסים. תודה אלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקרה, כשזה מגיע ממך יש לזה משמעות של כבוד וענווה :)

      מחק
  7. קודם כל תודה! זה תוצר מהמם ופשוט להכנה, כך שבטוח הולכת להכין אותו בהזדמנות. ההדרכה מפורטת בדיוק במידה - כי ענית לי על כל השאלות שעלו תוך כדי (נהדרת..) וכמובן - התוצרים שלך תמיד מהממים ברמות.. אוהבת אותם. אוהבת אותך..<3

    השבמחק
    תשובות
    1. כפרעליך מיכלי אהובה, תודה רבה על המילים המרגשות! כשזה מגיע ממך, אלופת ההדרכות הברורות, זה מחזק וממלא מוטיבציה ושמחה :)

      מחק
  8. אלה, הדרכה מצוינת. תודה רבה

    השבמחק
  9. הדרכה מדהימה, נהירה ומדוייקת. תודה רבה.
    האם יש שם למספריים המופיעים בפוסט? היכן השגת את חותמת התודה?
    ושוב תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך! כיף לשמוע. יש קישורים לאורך כל הפוסט לחומרים ולמוצרים השונים. גם המספריים זמינים בחנות של רעותא בקטגוריית כלי ועזרי חיתוך.

      מחק
  10. אחת ההדרכות הכי ברורות EVER!
    והתוצאים מקסימים, כרגיל.

    השבמחק
  11. חפרת בחן רב ובמקצועיות רבה :-)
    הדרכה מעולה למוצר פשוט ויפה.
    כבר מתכננת להכין כאלו בקרוב מאוד!!!
    תודה רבה.

    השבמחק